*

larissorama

Έκθεση ΑΛΕΞΗΣ ΑΚΡΙΘΑΚΗΣ, "Αυτό το σχέδιο είναι λάθος" 23 Οκτωβρίου - 10 Δεκεμβρίου 2017

Η CASK παρουσιάζει την έκθεση ΑΛΕΞΗΣ ΑΚΡΙΘΑΚΗΣ, "Αυτό το σχέδιο είναι λάθος."
Είναι η δεύτερη έκθεση αφιερωμένη στη δουλειά του, που πραγματοποιείται στην πόλη της Λάρισας και η πρώτη μετά τον θάνατο του καλλιτέχνη.
Στην έκθεση παρουσιάζονται επιλεγμένα, χαρακτηριστικά έργα της δεκαετίας του '70, περίοδο κατά την οποία ο καλλιτέχνης διέμενε κυρίως στο Βερολίνο. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μια ιδιαίτερα δημιουργική περίοδος για τον καλλιτέχνη,
αφού σε αυτή συνυπάρχουν η ζωγραφική με τις κατασκευές, τα έργα σε χαρτί και τα βιβλία, ατελείωτα σημειώματα και σκέψεις, ποιήματα και εικόνες. Τη δεκαετία του '70 καθιερώνεται η βαλίτσα που θα αποτελέσει σήμα κατατεθέν για το έργο του και θα τον καταστήσει αναγνωρίσιμο στο ευρύ κοινό. Τα έργα που φιλοξενούνται στην έκθεση, ζωγραφική, κατασκευές και σχέδια υπογραμμίζουν τη συνέπεια της γραφής του, την ποικιλομορφία του έργου του, τη στάση του απέναντι στο ερώτημα που ονομάζεται τέχνη και το παιχνίδι που ονομάζεται ζωή.
Ανάμεσα στα έργα βρίσκεται και μία σειρά τριανταενός σχεδίων που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό και ένα από αυτά δανείζει τον τίτλο του στην έκθεση.

ΑΛΕΞΗΣ ΑΚΡΙΘΑΚΗΣ
"Αυτό το σχέδιο είναι λάθος."
Επιμέλεια: Αλέξιος Παπαζαχαρίας.
Διάρκεια έκθεσης: 23 Οκτωβρίου - 10 Δεκεμβρίου 2017
Εγκαίνια: 23 Οκτωβρίου 2017, ώρα 21:00

CASK Gallery
Όσσης 3, τηλ. 241 025 5188.

[...]Το πενθήμερο 28 Μαΐου με 1η Ιουνίου 1976 ο Αλέξης Ακριθάκης φτιάχνει στο Βερολίνο μια σειρά σχεδίων με τετραγωνάκια τα οποία ο ίδιος περιγράφει ως “τίποτα το καινούργιο” ενώ όποια βαρυσήμαντη δήλωση για την τέχνη αντικαθίσταται με το “Έτσι παίζω.” Από την αρχή της καριέρας του μέχρι το τέλος της ζωής του ο Αλέξης Ακριθάκης μονίμως ανήσυχος δεν έπαψε να είναι αρνητικός απέναντι σε όποια μεθοδολογία και μεθόδευση απομάκρυνε την τέχνη από εκεί που ίδιος θεωρούσε πως πραγματικά ανήκει: στον καλλιτέχνη και το κοινό του. Η δημιουργία για τον Αλέξη Ακριθάκη είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του, και η τέχνη του της ζωής. Το έργο του όπως και ο ίδιος αντιστέκεται την κατηγοριοποίηση και οποιαδήποτε συμβατική ταξινόμηση, μοιράζεται ανάμεσα στη γραφή και τη ζωγραφική αποδεικνύοντας πως τα δύο δεν έχουν μόνο ομοιότητες και διαφορές αλλά μπορούν να είναι πλευρές του ίδιου νομίσματος. Γραφή, ζωγραφική, κατασκευές με ξύλα, σίδερα και ό,τι άλλο χρειαστεί αποτελούν τα εργαλεία μέσα από τα οποία ο καλλιτέχνης τη δεκαετία του ’70 θα δημιουργήσει ίσως το πιο αναγνωρίσιμο κομμάτι του έργου του.[...]

(Αλέξιος Παπαζαχαρίας, απόσπασμα κειμένου από την έκδοση ΑΛΕΞΗΣ ΑΚΡΙΘΑΚΗΣ, "Αυτό το σχέδιο είναι λάθος.")

Ο επιμελητής αφιερώνει την έκθεση αυτή στη Φώφη Ακριθάκη.